Do wyszukiwarki internetowej Google codziennie spływają miliony zapytań od użytkowników. Szukają oni przeróżnych rzeczy – od inspiracji, zabawy, po wiedzę i konkretne produkty. Jeśli posiadasz firmę nie sposób zignorować możliwości, jakie daje reklamowanie się w Google. Taką możliwość otrzymujesz dzięki systemowi Google AdWords – płatnemu rozwiązaniu, które może pokazać Twoją firmę jako pierwszą w wynikach wyszukiwania.
Ludzie klikają w linki sponsorowane
Przede wszystkim dlatego, że dobrze skonfigurowana reklama w 100% odpowiada na zapytanie użytkownika, stając się jednocześnie w jego oczach najlepszym, wartym odwiedzenia wynikiem. Ponadto, nie wszyscy użytkownicy wyszukiwarki zdają sobie sprawę z tego, które wyniki są organiczne, a które płatne. Google coraz bardziej ukrywa oznaczenie reklam płatnych, dlatego większość użytkowników, którzy sporadycznie używają komputera czy Internetu, zazwyczaj nie dostrzegają, że klikają w reklamę!
Szybciej niż SEO
Optymalizacja Twojej witryny pod kątem SEO to skomplikowany i długi proces. Może zająć miesiące, zanim osiągniesz czołowe miejsca w wyszukiwarce Google. W tym czasie, konkurenci, którzy wcześniej zainwestowali w pozycjonowanie będą już daleko przed Tobą.
Inwestując w reklamę AdWords, od samego początku masz możliwość pojawienia się na najwyższych pozycjach. Dobrze skonfigurowana kampania, potrafi niemal natychmiast wywindować ofertę na samą górę wyników wyszukiwania. Wszystko zależy od Twoich działań.
Dodatkowo, kampania AdWords pozwoli zweryfikować na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja reklama oraz jakich słów używają użytkownicy kiedy poszukują oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi. Co, w znacznym stopniu przyśpieszy działania SEO. Możesz tworzyć strategię pozycjonowania w oparciu o dane z Google AdWords.
Mierzalność działań
W porównaniu do tradycyjnych sposobów promocji, jak telewizja czy prasa – marketing internetowy daje nam dostęp do zaawansowanej analityki. Google AdWords jest źródłem, które dostarcza kompleksowe statystyki. W panelu zarządzania kampanią znajdziesz wiele danych, które odpowiedzą Ci na pytanie, co działa, a co nie. Szybko zweryfikujesz czy Twoja kampania przynosi zwrot z inwestycji czy po prostu wyrzucasz pieniądze w błoto.
Otwierasz nowy kanał dotarcia do klientów
Jeśli korzystasz już z tradycyjnych sposobów reklamy – ogłoszeń, gazet, billboardów, radia, telewizji, a także z reklamy w Social Mediach, dlaczego nie pokazać swojej firmy również w wyszukiwarce? Dopóki nie wypróbujesz tego kanału nie dowiesz się, czy jest opłacalny dla Twojej firmy.
Google cały czas usprawnia środowisko AdWords, gdyż system reklamowy przynosi gigantowi z Mountain View najwięcej przychodów. Dzięki czemu reklamodawcy mają możliwość wyświetlania swoich reklam w różnych miejscach i w coraz bardziej efektywny sposób.
Poza wynikami wyszukiwania i stronami w sieci reklamowej, Twoja reklama będzie pojawiać się także w aplikacjach mobilnych oraz serwisie YouTube, który jest drugą wyszukiwarką internetową na świecie pod względem liczby unikalnych użytkowników – dwa razy większą niż Yahoo i Bing razem wzięte!
AdWords daje Ci możliwość wyświetlania Twojej oferty milionom użytkowników na całym świecie. Nie zwlekaj i wykorzystaj okazję, aby Twoja reklama pojawiła się dokładnie tam gdzie są klienci!
Kontrola nad czasem i kosztami
Jedną z najlepszych opcji w AdWords jest możliwość ustawienia maksymalnej kwoty jaką chcesz przeznaczyć dziennie na reklamę. To pozwoli Ci zarządzać kampanią, nie martwiąc się o to, że przekroczysz budżet. W najgorszym wypadku będzie wyświetlać się mniejsza liczba reklam, gdy budżet dzienny znacząco spadnie.
Do wyboru masz także wiele możliwości rozliczania kosztów. Najpopularniejszą metodą jest CPC (cost-per-click), gdzie ponosisz koszt tylko wtedy kiedy ktoś kliknie w reklamę. Jeśli prowadzisz kampanię sprzedażową możesz ustawić rozliczenie za każdą wykonaną akcję, czyli zapłacisz za reklamę tylko wtedy, kiedy ktoś dokona zakupu. W kampaniach mających na celu promocję Twojej marki najlepiej sprawdzi się CPM (cost-per-mile) – płacisz ustaloną stawkę za każde 1000 wyświetleń reklamy.
Poza tym, samodzielnie decydujesz o tym, jak długo ma trwać kampania. Sam decydujesz kiedy zakończyć wyświetlanie reklam. Niewiele agencji reklamowych da Ci możliwość zerwania umowy i zatrzymania emitowanej reklamy w dowolnym momencie.
Precyzyjnie docieraj do konsumentów
Google AdWords zapewnia szerokie możliwości kierowania i wyświetlania reklam.
Jeśli prowadzisz biznes lokalny skorzystaj z kierowania reklam na lokalizacje geograficzne. Twoja reklama będzie mogła się wyświetlać w całym kraju, wybranych województwach, miastach, dzielnicach, a nawet w określonej odległości od fizycznej lokacji.
Ruszając z kampanią w sieci reklamowej Google, masz możliwość kierowania ofert według zainteresowań odbiorców. Kieruj reklamę na odbiorców według kategorii zainteresowań od motoryzacji po podróże lub twórz listy niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Np. zamiast docierać do ogólnej grupy osób zainteresowanych podróżami, tour operator może dotrzeć tylko do osób poszukających wakacji w Hiszpanii.
Załóżmy, że prowadzisz restaurację z możliwością dowozu od godziny 10 do 17. Ustawienie wyświetlania reklamy w określonych godzinach pozwoli Ci dotrzeć do klientów kiedy faktycznie chcę skorzystać z usług Twojej firmy – dzięki czemu nie narazisz się na bezwartościowe wyświetlenia czy kliki. Użytkownicy klikający w reklamę jedzenia na dowóz po godzinie 20, nie dokonają zakupu, a Ty niepotrzebnie będziesz marnować budżet.
Postaw na specjalistów
Jak już wcześniej wspomniałam, łatwo zmierzyć skuteczność reklamy Google AdWords, porównać koszty i zyski. Równie łatwo sprawdzić, czy osoba lub agencja, które konfigurują nam reklamę, wiedzą, co robią i dbają o fundusze reklamodawcy.
Nasi specjaliści prowadzący kampanie AdWords zawsze trzymają się kilku żelaznych zasad:
- na bieżąco monitorują stawki za kliknięcia i eliminują te, które są zbyt drogie. Ponieważ system reklam AdWords jest systemem aukcyjnym, można łatwo zdefiniować cenę za kliknięcie, jeśli nie chcemy przekraczać pewnych budżetów.
- na bieżąco monitorują, na jakie słowa kluczowe pojawia się reklama. Pewnego czasu przyszedł do nas klient, który samodzielnie uruchamiał kampanie na swoim koncie reklamowym AdWords. Skutkowało to tym, że zamiast pojawiać się na takie hasła, jak “agencja reklamowa”, którą prowadził, reklama wyświetlała się również na takie hasła, jak “agencja towarzyska”. Było to spowodowane nieumiejętnym wykluczaniem słów, albo wręcz zupełnym brakiem tego działania, ze względu na nieznajomość narzędzia do tworzenia reklam. Oczywiście, nasi specjaliści odpowiednio wykluczyli zbędne i nieprzynoszące wysokiej jakości ruchu słowa kluczowe.
- przeprowadzają testy A/B reklam i sprawdzają, na które odbiorcy najlepiej reagują. Copywriting w reklamach AdWords jest kluczowy, ponieważ są to reklamy bazujące w 100% na słowie. Czasem drobne zmiany w nagłówku czy dolnym opisie potrafią zmienić naprawdę wiele.
Nie wystarczy jedynie chcieć reklamować się w Google AdWords, trzeba też umieć zrobić to dobrze. Dlatego jeśli nie znasz tego narzędzia – zdecyduj się na pomoc specjalistów. Co myślisz o tej formie reklamy? Zdecydujesz się z niej skorzystać?
AdWords to zanakomita metoda, ale niestety czasem droga.
🙂
Popularność kampanii AdWords stale rośnie, co jest chyba najlepszym dowodem na to, że opłaca się w to zainwestować. Tylko trzeba pamiętać, że faktury za AdWords rozlicza się trochę inaczej – tutaj http://maxmag.pl/google-adwords-a-podatek-vat-jak-rozliczac/ jest to pokrótce objaśnione. Jeśli ktoś rozlicza się sam, a nie z księgowym, może mu się to przydać.
Tekst był dla mnie pomocny na drodze szukania odpowiedniej formy reklamy dla mojego sklepu. Dowiedziałam się, co zyskuje, jakie cele osiągam. Znalazłem jeszcze taki artykuł, który doprowadził mnie do odpowiedzi mnie do wyboru odpowiedniej kampanii: https://www.blog.altemedia.pl/4594/dlaczego-warto-google-zakupy. Choć marketing internetowy nie jest moją specjalnością, to bardzo lubię tak tworzoną wiedzę, jak na waszych blogach firmowych. Człowiek jest w stanie zrozumieć nieznane mu wcześniej zadarnienia, które nie są wcale takie oczywiste.