Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie lokalne to przepustka do tego, by stać się liderem w swoim mieście, pozyskać nowych klientów i rozwinąć biznes. Dlatego w tym artykule podpowiem Ci, jak skutecznie je przeprowadzić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki daje promocja w sieci.
Niejedna firma przekonała się o tym, że pozycjonowanie strony lub sklepu w mniejszym mieście może okazać się kluczem do sukcesu. Mimo to, z różnych przyczyn niektóre firmy nadal traktują inwestycję w pozycjonowanie jako zbędny wydatek.
Chcę pokazać Ci, że nie warto ignorować szans, jakie otwiera przed Tobą usługa pozycjonowania. W końcu nie chcesz chyba znaleźć się w gronie firm, które się nie rozwijają i upadają z powodu zbyt małej ilości klientów?
Jakie korzyści daje nam pozycjonowanie lokalne?
Załóżmy, że jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swój biznes np. w Piasecznie. Pozycjonowanie strony internetowej w Piasecznie może sprawić, że będziesz czerpał z tego rynku sporo korzyści – wystarczy jedynie zadbać o to, byś wykorzystał cały jego potencjał. Należy w tym celu sięgnąć po wszelkie możliwe działania marketingowe, mające na celu zachęcenie przyszłych klientów do skorzystania z Twoich usług.
Albo już o tym wiesz, albo zrozumiesz to w najbliższym czasie, że internet jest jednym z głównych kanałów sprzedaży dlatego jest niezbędny w każdym biznesie. Skuteczne pozycjonowanie pozwoli Ci zwiększyć widoczność Twojego sklepu, produktów czy wykonywanych usług. Dzięki pozycjonowaniu w Piasecznie będziesz miał większą szansę na to, by atrakcyjnie sprzedać produkowane przez Ciebie artykuły.
Lokalny przedsiębiorca to taki, który znajduje się najbliżej Ciebie, do którego wygodnie Ci iść. Zazwyczaj kojarzy się on z małym sklepikiem albo niewielką siecią. Do lokalnego przedsiębiorcy możesz szybko dotrzeć, unikając czasochłonnej wyprawy. Jest to znaczne udogodnienie zwłaszcza wtedy, gdy aktualnie nie posiadasz środka lokomocji lub po powrocie do domu okaże się, że np. potrzebujesz jeszcze jednej części, by coś naprawić, a nie możesz czekać z tym do następnego dnia.
Na pewno zdarzyła Ci się podobna historia: chciałeś samodzielnie naprawić w domu kranu, myślałeś, że zajmie Ci on góra pół godziny, a zmarnowałeś przez niego całą sobotę. Trzeba było się za niego zabrać bo przeciekający kran to większe rachunki za wodę, a nikt nie chce, by uciekały mu pieniądze.
Zrobiłeś w hipermarkecie budowlanym potrzebne zakupy i wróciłeś do domu. Po przystąpieniu do pracy okazało się, że jedna z części nie pasuje i musisz wrócić do hipermarketu. Nie możesz przełożyć pracy na następny dzień bo odgłos kapiącej wody doprowadza Cię już do szaleństwa, a żona upiera się, że musisz go dziś naprawić. Czeka Cię zatem kolejna podróż po jedną, małą część…
Czy nie łatwiej byłoby kupić ją w pobliskim sklepie? Na pewno zaoszczędziłbyś swój cenny czas. Jeśli zrobisz zakupy u lokalnego przedsiębiorcy, znajdującego się na Twoim osiedlu, nie będziesz musiał choćby stać w gigantycznych korkach. Osoby prowadzące lokalne biznesy, zazwyczaj dobrze znają produkty, które sprzedają dlatego prawdopodobnie będą w stanie Ci doradzić i pomóc rozwiązać Twój problem.
Między innymi z tego powodu większość osób woli skorzystać z usług przedsiębiorcy, który prowadzi niedaleko swój sklep. Pozycjonowanie lokalne daje szansę na to, by klient który do tej pory wiedział tylko, że wielki hipermarket ma części hydrauliczne, dostrzegł również ofertę naszego lokalnego sklepu.
Lokalne pozycjonowanie pozwala pomnożyć dochody i odnieść sukces w biznesie. Aby było to jednak możliwe, należy zdobywać wartościowe odnośniki do strony, mówiące wyszukiwarce, że warto naszą ofertę pokazać wyżej w wynikach wyszukiwania. Nie wolno również zapominać o tym, by strona była odpowiednio zoptymalizowana.
Dlaczego warto pozycjonować się u specjalisty?
Choć od strony technicznej pozycjonowanie w Piasecznie niczym się nie różni od pozycjonowania w Poznaniu czy Warszawie, dzięki mniejszej konkurencyjności możemy w szybszym tempie osiągnąć dobre pozycje. Specjalista SEO dąży do tego, by pomóc wyszukiwarce w odczytaniu, znajdujących się na stronie danych. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, że Google jest wyszukiwarką tekstową i ma problem z odczytaniem niektórych elementów strony. Dobry specjalista wie, co ma zrobić oraz z jakich narzędzi musi skorzystać, by pozycjonowane strony osiągnęły wysokie pozycje.
Od czego zacząć skuteczne pozycjonowanie?
Od doboru słów kluczowych, które pozwalają rozpocząć usługę pozycjonowania.
Osoby rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem zazwyczaj wiedzą o tym, że ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Problem zaczyna się wtedy, gdy trzeba je odpowiednio sklasyfikować i wybrać frazy, które są najistotniejsze dla przedsiębiorcy podczas wyszukiwania w wyszukiwarce. Dodatkową trudność sprawia poprawne ocenienie ile korzyści może przynieść wypozycjonowanie danej frazy. W przypadku niektórych słów kluczowych czas wypozycjonowania może nie być adekwatny do otrzymanych zysków.
Należy pamiętać, że jeśli frazy będą niewłaściwe dobrane, to pomimo wypozycjonowania ich na wysokie miejsce w wyszukiwarce, mogą nie przynosić ruchu na stronie. Każdemu właścicielowi witryny zależy na tym, by więcej zarabiać. Pozycjoner ma ułatwić proces znalezienia firmy przez klienta.
Proces ten się nie uda, gdy słowa kluczowe będą:
- zbyt ogólne. Należą do tej grupy frazy, które są bardzo popularne, a zatem mają ogromną konkurencję. Wymagają czasu i ogromnych środków, by się na nie wypozycjonować. Frazy te rzadko przynoszą zysk, ponieważ osoby ich szukające zazwyczaj jedynie oglądają dane produkty.
- nieodpowiednio dobrane pod względem miejsca prowadzenia działalności. W tym przypadku mogą znaleźć się firmy, które specjalizują się w sprzedaży produktów na danym terenie. Nie należy, np. pozycjonować strony internetowej z Piaseczna na Warszawę, jeśli nie zajmuje się ona sprzedażą swoich produktów czy usług w Warszawie. Pozycjoner powinien skupić się na działaniach, zmierzających do uzyskania wysokich pozycji, związanych z daną lokalizacją sklepu, produktu czy usługi.
- generować ruch na stronie ale nie wpłyną na wynik sprzedaży. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy frazy zostaną dobrane pod lokalnych klientów indywidualnych a prowadzony biznes będzie opierał się na transakcjach B2B.
Ile słów kluczowych należy wybrać?
Nie ma precyzyjnie określonej zasady, na ile słów kluczowych powinna pozycjonować się dana strona internetowa. Warto jednak zwrócić uwagę, że im większa liczba fraz, tym większą mamy szansę na to, by trafić do klienta.
Każdy z nas odrobinę inaczej szuka przedmiotów, czy usług z których chce skorzystać. Dzięki dodatkowym frazom możemy trafić do większej grupy odbiorców. Dlatego po dokładnym zapoznaniu się z ofertą Twojej firmy, możemy doradzić Ci na jakie frazy powinna się dana strona internetowa, np. z Piaseczna pozycjonować, by przyniosło Ci to, jak najwięcej korzyści.
Wciąż masz problem z doborem odpowiednich słów kluczowych? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zostać liderem w Twoim mieście!