W zależności od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, proces pozycjonowania i zaproponowane rozwiązania będą się od siebie odrobinę różnić. Dlatego warto wiedzieć nie tylko, jak SEO pomoże w promocji biznesu, ale także jak można wykorzystać prowadzone działania, aby połączyć je z innymi działaniami marketingowymi i tym samym piec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Pozycjonuj swój biznes lokalny
W jednym z naszych wpisów bardzo szczegółowo odpowiedzieliśmy na pytanie, czy pozycjonowanie lokalne się opłaca i jak skutecznie je robić. W skrócie – wykorzystanie SEO w tego typu działalnościach to absolutnie rewelacyjna sprawa. Stajemy się widoczni nie tylko dla osób stale mieszkających na danym obszarze, ale także dla gości, turystów, przejezdnych.
Pozycjonowanie lokalne, oprócz wyboru fraz związanych z daną miejscowością, pozwala nam także na bycie widocznym na mapach Google. W czasach, kiedy coraz więcej osób wykorzystuje swoje smartfony jako nawigację GPS, uruchamiając w tym celu aplikację Google Maps, jest to nieoceniona wartość!
Ponowne wykorzystuj napisane artykuły
Powiedzmy, że prowadzisz sklep internetowy. W związku z tym tworzysz nie tylko unikalne opisy produktów, ale także artykuły pokazujące, jak oferowane przez Ciebie produkty mogą być jeszcze bardziej przydatne. W artykułach nie dość, że umieszczasz słowa kluczowe, pozwalające znaleźć Twój sklep w wyszukiwarce, to jeszcze ze względu na ich merytorykę możesz wykorzystać je do promocji w Social Mediach i innych portalach.
Tym sposobem łatwo zwiększysz ruch na stronie i sprawisz, że będzie pochodził z dwóch źródeł, a także bardzo prawdopodobne, że zyskasz naturalnie przychodzące linki. Promując artykuł w mediach społecznościowych zwiększasz prawdopodobieństwo, że ktoś uzna go za wartościowy i po prostu poleci na swojej stronie.
Co więcej, artykuły możesz wykorzystać do tego, by publikować w nich drobne, darmowe prezenty – PDFy, e-booki – i prosić osoby odwiedzające o e-mail w zamian za prezent. Posiadając popularny artykuł, generujący ruch z co najmniej dwóch źródeł, oraz naprawdę wysokiej jakości e-book do pobrania – Twoja lista e-mail może bardzo szybko się powiększyć!
SEO to nie tylko słowa kluczowe
Google żąda wprowadzania na strony nie tylko zmian związanych z dopasowaniem fraz wpisywanych przez użytkownika do treści na witrynie internetowej, ale także zwraca uwagę na takie aspekty, jak czas ładowania strony czy jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Mile widziane w kontekście pozycjonowania jest również włączenie w Google Search Console funkcji AMP (Accelerated Mobile Pages). Jest to funkcja pozwalająca na skrócenie czasu ładowania stron mobilnych. Przyśpieszając czas wczytywania Twojej strony, robisz ukłon w stronę użytkowników urządzeń mobilnych – w tym Twoich klientów. Ze smartfonów korzysta już ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie. Postaw na mobile i podbijaj serca internautów!
Poza słowami kluczowymi, warto zwrócić uwagę na inne aspekty pozycjonowania. Zoptymalizowane adresy URL mogą okazać się kluczem do wysokiej pozycji w Google. Umieść w adresie strony głównej oraz podstron najważniejsze słowa kluczowe, zadbaj o długość oraz składnie twoich adresów URL.
Istotny wpływ na pozycję w wyszukiwarce ma także linkowanie. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Zadbaj o jakość a nie o ilość witryn umieszczających linki prowadzące do twojej strony internetowej. Odpowiednia struktura linków wewnątrz Twojego serwisu, z pewnością ułatwi użytkownikom nawigację, co sprawi, że zostaną tam na dłużej!
Optymalizuj stronę nie tylko pod SEO, ale i pod użytkownika
Skoro Twoja strona i tak przejdzie gruntowne zmiany, które agencja SEO prawdopodobnie przedstawi Ci w przeprowadzonym audycie, nie bój się decydować wtedy na odważne kroki. Jeśli okaże się, że w Twoim szablonie istnieje dużo luk, albo strona bardzo długo się przez niego ładuje – wymień go.
Poproś także agencję bądź copywritera, który będzie tworzył dla Ciebie teksty zoptymalizowane pod frazy, aby były napisane z uwzględnieniem upodobań Twojej grupy docelowej. Czasem trzeba będzie zapłacić za taką usługę trochę więcej, ale tworzenie tekstów sprzedażowych, a nie tylko pisanie dla umieszczenia słów kluczowych, przyniesie Ci o wiele więcej korzyści.
Optymalizacja strony i proces pozycjonowania to świetny pretekst do tego, aby spojrzeć na swoją stronę szerzej i zaimplementować wiele zmian. Mając do dyspozycji doświadczonych specjalistów nie wahaj się skorzystać z ich wiedzy!
Połącz SEO z innymi działaniami marketingowymi
Jeśli myślisz o sukcesie w sieci i chcesz zdobywać nowych klientów, warto wspomóc działania SEO innymi sposobami marketingu internetowego.
Jeśli działasz w branży e-commerce i zależy Ci na zwiększeniu konwersji, warto zaufać Google AdWords, a także skorzystać z remarketingu. Remarketing jest działaniem polegającym na dotarciu z przekazem reklamowym do użytkowników, którzy wcześniej przebywali na Twojej witrynie. Kiedy ktoś przeglądał produkty w Twoim serwisie i nie dokonał zakupu, dobrym rozwiązaniem jest przypomnienie użytkownikom o przeglądanych produktach podczas surfowania po internecie, zaproponowanie rabatu lub darmowej wysyłki.
W kwestii promowania biznesu w Google, często pojawia się pytanie: Co się bardziej opłaca, AdWords czy SEO? Odpowiedź brzmi: i jedno i drugie. Inwestując cały budżet w kampanie w sieci wyszukiwania, tracimy możliwość zdobycia darmowego ruchu z wyników organicznych. Natomiast poświęcając cały swój wysiłek na działania SEO, jesteśmy uzależnieni od humorów i zmieniających się algorytmów Google. Efektywna i dobrze zaplanowana strategia marketingu w wyszukiwarkach internetowych, przyciągnie na Twoją witrynę wielu użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się stałymi klientami.
Pozycjonowanie nie jest czynnością jednorazową!
Roboty Google codziennie przeszukają ogromne ilości stron internetowych w poszukiwaniu czynników wpływających na pozycję rankingową. Zmiany w wynikach wyszukiwania zachodzą każdego dnia. Pamiętaj, że raz osiągnięta wysoka pozycja, nie będzie trwała wiecznie. Ważne, aby na bieżąco obserwować i optymalizować własną stronę internetową.
Pozycjonowanie stron WWW to nie sprint, lecz maraton. Utrzymanie wysokiej pozycji wymaga prowadzenia działań na bieżąco i ciągłej pracy nad witryną. Nie istnieje idealny przepis na pierwszą pozycję w Google. Każdy biznes jest inny i potrzebuje innych działań. Coś co sprawdza się w jednym przypadku, może dać zupełnie odwrotne rezultaty w innym.
Warto w tych kwestiach zaufać specjalistom i powierzyć zadanie agencji SEO. Pozycjonowanie to działania oparte na wiedzy oraz doświadczenia. W dzisiejszym świecie, użytkownicy wymagają szybkiego dostępu do informacji. Ułatw zadanie potencjalnym klientom i daj im szansę znaleźć Twój biznes w odpowiednim miejscu i czasie!